Oravita-Anina-Bigar-Rudaria o zi in Banatul montan.

Include transport ,intrare la obiective,masa,ghid local,asistenta turistica

Oravita-Anina-Bigar-Rudaria o zi in Banatul montan.
obiective Oravita
Oravita-Anina-Bigar-Rudaria o zi in Banatul montan.

rem sa revedem linia ferata ORAVITA-ANINA , cunoscuta sub numele de Semmering-ul banatean, al României de fapt, cu ajutorul:
-    unui tren ce aminteste de atmosfera anilor ’50, care va opri în cele mai imporante locuri;
-    unei vizite la teatrul din Oravita, unicat national;
-    la cea mai veche farmacie montanistica din Europa
-    la gara din Oravita ,Gara Oravita construita în 1849 este prima gara cu ascensor pentru peronul asezat mai sus de nivelul strazii. Este prima cladire pentru o statie de cale ferata din tara.
                Desfasurator informativ:

-6-8 deplasare Timisoara-Oravita;
-8-11 deplasare la teatru si farmacie si tur de oras
- vizitare cea mai veche farmacie montanistica din Europa
-vizitare cel mai vechi teatru din tara
-vizitare monument Sisi
-11.15 -14.30 deplasare cu trenul de la Oravita la Anina
-15.00 deplasare cu autocarul la Cascada Bigar printre cele mai frumoase cascade din lume
-19-21 deplasare spre Timisoara cu autocarul

Programul poate suferi modificari privind durata si ordinea evenimentelor.

Teatrul...
Se poate spune ca viata acestei cladiri a fost asigurata in 1872, pentru foarte multi ani de atunci inainte. Este momentul in care zidurile din piatra sunt captusite cu traverse din otel. S-a folosit asa-numita „reteta 24', obtinuta la otelaria din Resita. „Era o reteta de succes, un otel mai rezistent si mai elastic', spune Ionel Bota. Explicabil succesul, având in vedere ca aceasta reteta a stat mai târziu la baza construirii, intre 1887 si 1889, a emblemei Parisului - turnul Eiffel.


La nici 10 ani dupa linia Semmeringului, incurajati de succes si gasind ca Muntii Aninei au zacaminte de carbune valoroase, austriecii au proiectat prima cale ferata de munte din România, cu o lungime de 34 de kilometri. intre Oravita si Anina


Pe la 1763, cand la Bucuresti stapaneau inca fanariotii iar leacurile se preparau in casa, in Oravita se inaugura prima farmacie montanista (miniera) de pe teritoriul Romaniei. Ulterior preluata integral de familia Knoblauch, farmacia a rezistat pe piata pana la 1950, iar astazi este un muzeu in care poti sa iti faci o idee despre cum arata o farmacie acum doua secole.Atat casa de marcat (fabricata in Ohio, SUA), cat si rafturile pline de tot felul de recipiente in care pe vremuri se gaseau medicamente iti dau impresia ca oricand poate aparea farmacistul pentru a-ti prescrie un leac pentru orice.

Cea mai veche gara de pe teritoriul Romaniei (Austro-Ungariei pe vremea aceea) se afla la… Oravita, un orasel astazi  dar pe vremuri dotat cu tot ce-i trebuie: farmacie, teatru, o imensa primarie, mai multe biserici…

De la aceasta gara pleaca trenul care traverseaza muntii printr-o serie de tunele si viaducte pentru a ajunge, serpuind, la gara Anina, o alta gara extrem de veche, marturie a interesului major din punct de vedere economic al austro-ungarilor.


Morile de apa de la Rudaria - locul unde se macina timpul

La poalele Muntilor Almajului din Banatul Montan, localitatea Rudaria isi traieste veacurile pe niste ritmuri mai putin obisnuite: scrâsniturile pietrelor de moara in vuietul de bas al râului pravalit pe trepte. Le auzi mai greu daca tii drumul asfaltat; daca insa te abati putin spre suvoiul navalnic si dai de casutele din lemn priponite de mal, muzica morilor de apa iti va suna ca un cântec de seara, odihnitor, familiar.